Νέα

1a

Αναζήτηση Ιατρών

Διακοπές και υγεία. Παροχές υγείας σε όλη την Ελλάδα

Εκτύπωση Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο

fysikoi-tropoi-na-apallageite-apo-ton-ponokefalo.jpg

Ο πονοκέφαλος είναι μια πολύ κοινή μορφή πόνου και μπορεί να γίνει πολύ ενοχλητική. Η Δρ. Ανατολή Παταρίδου, MD, Χειρουργός -Ωτορινολαρυγγολόγος Κεφαλής & Τραχήλου, ΠΑΙΔΟ-ΩΡΛ, επιστημονική συνεργάτης του νοσοκομείου «ΥΓΕΙΑ-ΜΗΤΕΡΑ» (www.pataridou.gr), επισημαίνει ότι εκτός από τα παυσίπονα , υπάρχουν πολλοί φυσικοί τρόποι να τον ξεφορτωθούμε.

 

Ενυδάτωση
Η αφυδάτωση μπορεί να είναι μια υποκείμενη αιτία πολλών απλών πονοκεφάλων. Μπορεί να αλλάξει το πως αισθάνεται κάποιος, ενεργεί ή σκέφτεται. Η κατανάλωση τροφών με υψηλή περιεκτικότητα σε υγρά, όπως φρούτα, ροφήματα ή σούπες μπορούν να βοηθήσουν την κατάσταση.

Κρύες κομπρέσες
Η εφαρμογή πάγου ή άλλου ψυχρού αντικειμένου στο κεφάλι μπορεί να συμβάλει στην σύσφιξη των αιμοφόρων αγγείων και στην μείωση της φλεγμονής στην περιοχή. Κάτι τέτοιο μπορεί να ανακουφίσει προσωρινά από τον πονοκέφαλο. Μελέτες έχουν διαπιστώσει  ότι η εφαρμογή παγοκύστεων στον αυχένα για 30 λεπτά μειώνουν σημαντικά τον πόνο σε άτομα με ημικρανίες.

Θερμές κομπρέσες
Σε άλλες περιπτώσεις, όπως οι έντονες κεφαλαλγίες όπου οι μύες είναι πολλοί σφιχτοί, μια ζεστή κομπρέσα μπορεί να βοηθήσει να χαλαρώσουν οι μύες. Το ίδιο αποτέλεσμα μπορεί να επιτευχθεί με ένα χλιαρό ντους.

Αφαιρέστε οποιαδήποτε πίεση από το κεφάλη σας
Σε ορισμένες περιπτώσεις ο πονοκέφαλος μπορεί να οφείλεται σε φυσικούς λόγους. Ελέγξτε για οτιδήποτε μπορεί να δημιουργεί πίεση στο κεφάλι σας, όπως μια αλογοουρά, μια κορδέλα ή ένα σφιχτό καπέλο.

Σβήστε τα φώτα
Κάποιος με πονοκεφαλο μπορεί να παρουσιάσει ευαισθησία στο φως. Τα έντονα φωτιστικά του γραφείου ή ακόμα και το φως της οθόνης του κινητού μπορεί να επιδεινώσει τα συμπτώματα.

Δοκιμάσετε τσάι με βότανα
Το τσάι από βότανα είναι ένας χρήσιμος τρόπος ενυδάτωσης ενώ παράλληλα απολαμβάνετε τα οφέλη των φυτικών συστατικών. Για παράδειγμα το τζίντζερ έχει παρόμοια αποτελέσματα με ένα κοινό φάρμακο για την μείωση των ημικρανιών.
Άλλα βότανα που μπορούν επίσης να βοηθήσουν είναι  η μέντα, το χαμομήλι και η λεβάντα.

Άσκηση
Η άσκηση διατηρεί το σώμα υγιές και βοηθάει στην σωστή κυκλοφορία, η οποία μειώνει τις πιθανότητες εμφάνισης πονοκεφάλου. Η τακτική, μέτρια άσκηση, όπως γρήγορο περπάτημα ή ποδήλατο για 30 λεπτά μπορεί να σας βοηθήσει.

Ελέγξτε για δυσανεξία σε τρόφιμα
Μερικές φορές η δυσανεξία σε κάποια τρόφιμα μπορεί να αποτελούν την υποκείμενη αιτία συμπτωμάτων όπως πονοκέφαλο.

Ύπνος
Τα προβλήματα ύπνου μπορούν να οδηγήσουν σε πονοκέφαλο. Η μεγάλη διάρκεια ύπνου ή αντιθέτως η πολύ μικρή επηρεάζουν πολλούς ανθρώπους και τους δημιουργούν συχνούς πονοκεφάλους καθώς το σώμα δεν ξεκουράζεται επαρκώς.
Οι ενήλικες πρέπει να κοιμούνται 7-9 ώρες καθημερινά.

Μαλάξεις στα σημεία πίεσης
Το μασάζ σε ορισμένα σημεία πίεσης μπορεί να βοηθήσει στην ανακούφιση της έντασης στο κεφάλι και στην μείωση του πονοκεφάλου. Ο αυχένας κοντά στην βάση του κρανίου, η περιοχή μεταξύ των φρυδιών και τα πλάγια τμήματα της μύτης είναι μερικά από τα σημεία πίεσης.

Αιθέρια έλαια
Η αρωματοθεραπεία με μερικά αιθέρια έλαια μπορεί να ανακουφίσει τα συμπτώματα του πονοκεφάλου. Η μέντα είναι ένα από τα έλαια που είναι αποτελεσματικό για την μείωση της έντασης των πονοκεφάλων.

Βιταμίνες
Η έλλειψη βιταμινών Β6, Β12 και Ε καθώς επίσης και Μαγνησίου μπορεί να είναι η πηγή των πονοκεφάλων.

Περιορίστε την λήψη αλκοόλ
Πονοκέφαλος παρουσιάζεται αρκετές φορές μετά την κατανάλωση αλκοόλ. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι το αλκοόλ είναι διουρητικό και αφυδατώνει τον οργανισμό.

Αποφύγετε την επαφή με χημικά και ισχυρά αρώματα
Τα πολύ έντονα αρώματα και τα χημικά μπορεί να οδηγήσουν σε συχνές ημικρανίες.

PATARIDOU_ANATOLI.jpgΠΑΤΑΡΙΔΟΥ ΑΝΑΤΟΛΗ, ΩΤΟΡΙΝΟΛΑΡΥΓΓΟΛΟΓΟΣ

Κοινοποιήστε το άρθρο

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

Χρήσιμα Links


Προσθήκη νέου σχολίου


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση