Οι διακοπές των Χριστουγέννων τελειώνουν. Όσο πλησιάζουμε στο άνοιγμα των σχολείων, το βιολογικό ρολόι των παιδιών πρέπει ν’ αρχίσει και πάλι να «κουρδίζεται» στους ρυθμούς των μαθητικών υποχρεώσεων.


Διατροφή. Τις μέρες των χειμερινών διακοπών, οι ενήλικες έχουν την τάση να αλλάζουν κατά πολύ τις ώρες φαγητού τους κάτι στο οποίο –μοιραία- υποβάλλονται και τα παιδιά. Γενικά, στις διακοπές το πρόγραμμα της διατροφής χαλάει. Η επαναφορά στο διατροφικό πρόγραμμα του παιδιού, πρέπει να ξεκινήσει με ένα “δυνατό” πρωινό, που προσφέρει στο παιδί σημαντική ενέργεια για να μπορεί να αποδώσει, καθώς και το 25% των θρεπτικών συστατικών που πρέπει να πάρει στη διάρκεια της ημέρας. Επιπλέον, τα τραπέζια και οι επισκέψεις αυτών των ημερών συνοδεύτηκαν από υπερκατανάλωση κρέατος και γλυκών. Γι’ αυτό και μετά τις διακοπές καλό είναι να ξαναμπούμε σιγά σιγά στη μεσογειακή διατροφή, μαγειρεύοντας λαδερά και όσπρια.
Αναγκαίος είναι και ο σταδιακός περιορισμός των γλυκών (σε δύο την εβδομάδα) με παράλληλο εμπλουτισμό της διατροφής του παιδιού με φρούτα στα ενδιάμεσα γεύματα, που του προσφέρουν βιταμίνες, μέταλλα, ιχνοστοιχεία και αντιοξειδωτικές ουσίες, βοηθούν την απόδοσή του, δεν προσθέτουν λιπαρά στη διατροφή του και του προσφέρουν νερό.
Ύπνος. Τις ημέρες των διακοπών, οι βασικοί κανόνες της υγιεινής του ύπνου χαλαρώνουν ή καταστρατηγούνται, με τα παιδιά να κοιμούνται και να ξυπνούν πιο αργά. Για να μην αρχίσετε να παίρνετε ...απουσίες, η προετοιμασία του παιδιού για την επάνοδο στη σχολική αίθουσα, πρέπει να ξεκινήσει λίγες μέρες πριν από το πρώτο «χτύπημα» του κουδουνιού.
Για την ομαλή επαναφορά των παιδιών στη σχολική πραγματικότητα οι ειδικοί προτείνουν στους γονείς να καθορίσουν και να τηρούν αυστηρά, τουλάχιστον τρεις-τέσσερις μέρες πριν το άνοιγμα των σχολείων, μία σταθερή ώρα ύπνου, ανάλογα με τις ανάγκες του παιδιού και την ώρα που θα ξυπνάει. Ένα παιδί έχει συνήθως ανάγκη από 9-10 ώρες ύπνου, υπάρχουν όμως και παιδιά που ιδιοσυγκρασιακά δεν έχουν αυξημένες ανάγκες ύπνου. Σε αυτήν την περίπτωση, ο γονιός δεν έχει νόημα να το πιέζει να κοιμηθεί περισσότερο, ενώ δεν το χρειάζεται.
Πολύ θετικά στον καλό ύπνο του παιδιού μπορεί να παίξει ένα ζεστό μπάνιο και το διάβασμα ενός βιβλίου, που δρουν χαλαρωτικά. Στον αντίποδα, η τοποθέτηση τηλεόρασης στο παιδικό δωμάτιο και η ακρόαση μουσικής με ακουστικά (κάτι που κάνουν συνήθως οι έφηβοι) αντενδείκνυνται πλήρως.
Αυτό που πρέπει επίσης να αποφεύγεται τις βραδινές ώρες είναι η κατανάλωση από τα παιδιά τροφών ή ροφημάτων με διεγερτική δράση, (π.χ. κόκα-κόλα, σοκολάτα).

Κοινοποιήστε το άρθρο

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

Χρήσιμα Links