Μητέρα - Παιδί

1a

Αναζήτηση Ιατρών

Διακοπές και υγεία. Παροχές υγείας σε όλη την Ελλάδα

  • Θεραπεία με
  • ''Ρινοπλαστική χωρίς νυστέρι με τη βοήθεια του Υαλουρονικού οξέος''
  • DENTISTY FOR DISABLED PATIENTS
  • ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΓΟΥΔΕΒΕΝΟΣ (ΡΗΞΗ ΜΗΝΙΣΚΟΥ)
  • ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΔΟΥΜΑ ( Η ΟΡΘΟΔΟΝΤΙΚΗ ΣΤΟΥΣ ΕΝΗΛΙΚΕΣ )
  • ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΚΑΝΕΛΛΟΠΟΥΛΟΣ
  • ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΡΟΜΠΟΠΟΥΛΟΣ  ΕΝΔΟΚΡΙΝΟΛΟΓΟΣ
  • ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΑΡΝΑΟΥΤΟΓΛΟΥ ΔΕΡΜΑΤΟΛΟΓΟΣ ΑΦΡΟΔΙΣΙΟΛΟΓΟΣ
  • ΓΕΩΡΓΙΑ ΔΡΙΜΟΥΡΑ ΔΕΡΜΑΤΟΛΟΓΟΣ ΑΦΡΟΔΙΣΙΟΛΟΓΟΣ
  • ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΑΡΝΑΟΥΤΟΓΛΟΥ ΔΕΡΜΑΤΟΛΟΓΟΣ ΑΦΡΟΔΙΣΙΟΛΟΓΟΣ
Εκτύπωση Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο

kidhealthyfood

Φρούτα, λαχανικά, γαλακτοκομικά και δημητριακά, λίγο κόκκινο κρέας, ψάρι και θαλασσινά, όσπρια, ελαιόλαδο και λιγότερο αλάτι και ζάχαρη θα πρέπει να περιλαμβάνει η διατροφή ενός παιδιού για τη σωστή σωματική, νοητική και ψυχική του ανάπτυξη.

Πιο αναλυτικά, η Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Επιδημιολογίας & Προληπτικής Ιατρικής, Ιατρική Σχολή Ε.Κ.Π.Α. κ. Θεοδώρα Ψαλτοπούλου, στο πλαίσιο συνέντευξης τύπου που πραγματοποίησε η Ελληνική Εταιρεία Μελέτης Παχυσαρκίας, Μεταβολισμού & Διαταραχών Διατροφής (ΕΠΑΜΕΔΙ), με αφορμή τη Παγκόσμια Ημέρα Παχυσαρκίας, παρουσίασε 12 χρήσιμες συμβουλές στις οποίες συνοψίζεται η υγιεινή διατροφή του παιδιού:

1. Καθημερινή κατανάλωση ποικιλίας λαχανικών και φρούτων

Εξασφαλίστε ποικιλία φρούτων και λαχανικών. Τα διαφορετικά χρώματα φρούτων και λαχανικών προσφέρουν ποικιλία θρεπτικών συστατικών. Επίσης, προτιμήστε φρούτα και λαχανικά εποχής και φροντίστε τα παιδιά να τα καταναλώνουν ως επί το πλείστον ωμά και ολόκληρα. Αποφύγετε τους φρέσκους χυμούς αλλά και τους χυμούς του εμπορίου και βάλτε στο εβδομαδιαίο πρόγραμμα διατροφής του παιδιού ένα λαδερό φαγητό.

2. Δώστε τους καθημερινά γάλα, γιαούρτι ή τυρί. Μην δίνετε ημι-αποβουτυρωμένο γάλα ή γιαούρτι σε παιδιά μικρότερα των 2 ετών.

 

3. Φροντίστε το παιδί να καταναλώνει καθημερινά δημητριακά, όσο το δυνατόν λιγότερο επεξεργασμένα, όπως ψωμί και ζυμαρικά ολικής άλεσης και αναποφλοίωτο ρύζι.

4. Τα παιδιά άνω των 2 ετών θα πρέπει να καταναλώνουν κόκκινο ή λευκό κρέας 2-3 φορές την εβδομάδα. Επιλέξτε τα άπαχα μέρη και αποφύγετε το τηγάνισμα και το ψήσιμο στα κάρβουνα.

5. Κατανάλωση ψαριών και θαλασσινών 2-3 φορές την εβδομάδα, φροντίζοντας τη μία τουλάχιστον φορά το ψάρι που καταναλώνει το παιδί να είναι λιπαρό.

 

6. Βάλτε τα όσπρια στη διατροφή του –τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα.

 

7. Το ελαιόλαδο θα πρέπει να είναι η πρώτη επιλογή, στις σαλάτες και στο μαγείρεμα. Ελέγχετε τις ετικέτες των τροφίμων πριν την αγορά τους και αποφεύγετε τα λίπη ζωικής προέλευσης, όπως το βούτυρο, αλλά και τα υδρογονωμένα (τρανς) λιπαρά.

8. Μην δίνετε καθημερινά στο παιδί τρόφιμα με αλάτι και ζάχαρη. Περιορίστε τα τρόφιμα αυτά στα πάρτι και στις γιορτές και μην τα έχετε διαθέσιμα στο σπίτι. Για επιδόρπιο, προσφέρετέ του φρούτα αντί για γλυκά.

 

9. Φροντίστε το παιδί να καταναλώνει 4-7 αυγά την εβδομάδα, συνυπολογίζοντας τα αυγά που περιέχονται στα γλυκά.

10. Το παιδί θα πρέπει να καταναλώνει τουλάχιστον τρία κύρια γεύματα και ένα μικρογεύμα την ημέρα, με μεγάλη έμφαση στο πρωινό.

11. Τα γεύματα θα πρέπει να είναι μαγειρεμένα στο σπίτι με υγιεινό τρόπο, να πραγματοποιούνται σε χώρο όπου δεν υπάρχει τηλεόραση και -αν είναι δυνατόν- με όλη την οικογένεια συγκεντρωμένη. Οι γονείς λειτουργούν ως πρότυπο για τα παιδιά.

12. Τα παιδιά θα πρέπει τέλος να πίνουν αρκετό νερό.

Κοινοποιήστε το άρθρο

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

Χρήσιμα Links


Προσθήκη νέου σχολίου


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση