mpkistogia.jpg

Η παιδική ηλικία είναι σημείο- σταθμός για την απόκτηση των σωστών διατροφικών συνηθειών. Γι’ αυτό και το παραδοσιακό «μπούκωμα» πρέπει να αντικατασταθεί από νέες, πιο διπλωματικές προσεγγίσεις.

Το ζαχάρωμα της πιπίλας και του γιαουρτιού και άλλα τέτοιου είδους τεχνάσματα από την πλευρά των γονιών, πρέπει να εκλείψουν. Το ποιες γεύσεις προσελκύουν και ποιες απωθούν ένα παιδί σχετίζεται άμεσα με τις «γεύσεις» που έμαθε να τρώει ή να μην τρώει αντίστοιχα ή απλώς εμαθε να τις τρώει αλλοιωμένες. Γιατί αν το παιδί από μικρό έτρωγε το γιαούρτι με ζάχαρη είναι απόλυτα φυσιολογικό όταν αργότερα το φάει σκέτο να του ξυνίζει.  

 

Η υιοθέτηση υγιεινών διατροφικών συνηθειών εξασφαλίζει τα μέγιστα οφέλη στη πρόληψη σχεδόν όλων των χρόνιων εκφυλιστικών νοσημάτων, ενώ παράλληλα είναι ο μοναδικός αποδοτικός τρόπος αντιμετώπισης της παχυσαρκίας. Λαμβάνοντας υπόψη ότι οποιαδήποτε διατροφική παρέμβαση γίνεται πολύ πιο εύκολα στη παιδική ηλικία, παρά αργότερα όταν οι λανθασμένες συνήθειες έχουν ήδη γίνει τρόπος ζωής, είναι σίγουρο ότι η καταλληλότερη στιγμή για να μάθει να τρώει σωστά είναι «τώρα».


Οδηγίες

 

Το πρωϊνό είναι «νόμος»

Ολοένα και περισσότερες επιστημονικές μελέτες, αναδεικνύουν τη σημασία του πρωινού γεύματος για την εξασφάλιση καλής φυσικής και πνευματικής απόδοσης. Δυστυχώς στην Ελλάδα το ποσοστό των παιδιών που παίρνουν πρόγευμα πριν φύγουν για το σχολείο ειναι μικρό, γεγονός άμεσα συνυφασμένο με τις διατροφικές τους συνήθειες.
Το πρωινό πρέπει να καλύπτει το 25% των ημερήσιων ενεργειακών αναγκών του οργανισμού μας, γι’ αυτό και η σύνθεσή του πρέπει να είναι ισορροπημένη: υδατάνθρακες από φρούτα και προϊόντα δημητριακών (π.χ. ψωμί ολικής αλέσεως, φρυγανιές σικάλεως, κ.λ.π.), πρωτεΐνες από γαλακτοκομικά αλλά και φυτικά λιπαρά, που χαρίζουν απαραίτητα λιπαρά οξέα και λιποδιαλυτές βιταμίνες.
Στο «παιδικό» πρωινό βέβαια, ιδιαίτερο ρόλο παίζουν οι γονείς, οι οποίοι από νωρίς πρέπει να διδάξουν στα παιδιά τους πόσο σημαντικό είναι.
Μελέτες που έχουν γίνει σε σχολεία έχουν δείξει πως τα παιδιά που έχουν πάρει πρωινό σπίτι τους, αποφεύγουν ή τουλάχιστο είναι πιο εγκρατή στον πειρασμό της σχολικής καντίνας.  

 

Οι «απαγορευμένες» τροφές

Στα παιδιά οι τροφές που απαγορεύονται γίνονται ακόμα πιο επιθυμητές. Γι’ αυτό και το χαμπουργκερ και οι σοκολάτες δεν πρέπει να λείπουν απ’ το μενού τους. Αυτό δεν σημαίνει βέβαια ότι το παιδί θα καταναλώνει καθημερινά τέτοιου είδους τροφές. Μπορεί, όμως, να τρώει ένα γλυκό, ένα παγωτό ή μία σοκολάτα 2 φορές την εβδομάδα αντί για απογευματινό σνακ. Ναι μεν ανθυγιεινό, αποτρέπει όμως το περίφημο «απωθημένο». Όσο για τα αναψυκτικά, τα πατατάκια κλπ., ούτε αυτά πρέπει να αποκλειστούν, καλό είναι όμως να περιορίζεται η κατανάλωσή τους στα παιδικά πάρτι.


Ο σωστός χειρισμός
Φράσεις όπως «φάε για να ψηλώσεις», «φάε για να σε πάω βόλτα», «φάε για να σου πάρω παιχνίδια» πρέπει να εκλείψουν από τον κώδικα επικοινωνίας παιδιού-γονιού. Το μήνυμα που λαμβάνει το παιδί με αυτόν τον τρόπο είναι να τρώει και ότι όλα επιτυγχάνονται μέσω του φαγητού, με φυσικά δυσάρεστες συνέπειες στη διατροφική συμπεριφορά του. Κινηθείτε με ηρεμία και διπλωματία και μην παραλείπετε να δίνετε το καλό παράδειγμα. Γιατί, για παράδειγμα, δεν έχει κανένα νόημα να λέτε στο παιδί σας να φάει πρωινό, αλλά το δικό σας πρωινό να είναι καφές και τσιγάρο.

 

Κοινοποιήστε το άρθρο

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

Χρήσιμα Links