Διατροφή

1a

Αναζήτηση Ιατρών

Διακοπές και υγεία. Παροχές υγείας σε όλη την Ελλάδα

  • ΚΑΡΑΚΟΖΗΣ ΣΤΑΥΡΟΣ, MD ΧΕΙΡΟΥΡΓΟΣ ΘΥΡΕΟΕΙΔΟΥΣ
  • Θεραπεία με
  • ''Ρινοπλαστική χωρίς νυστέρι με τη βοήθεια του Υαλουρονικού οξέος''
  • DENTISTY FOR DISABLED PATIENTS
  • ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΓΟΥΔΕΒΕΝΟΣ (ΡΗΞΗ ΜΗΝΙΣΚΟΥ)
  • ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΔΟΥΜΑ ( Η ΟΡΘΟΔΟΝΤΙΚΗ ΣΤΟΥΣ ΕΝΗΛΙΚΕΣ )
  • ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΚΑΝΕΛΛΟΠΟΥΛΟΣ
  • ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΡΟΜΠΟΠΟΥΛΟΣ  ΕΝΔΟΚΡΙΝΟΛΟΓΟΣ
  • ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΑΡΝΑΟΥΤΟΓΛΟΥ ΔΕΡΜΑΤΟΛΟΓΟΣ ΑΦΡΟΔΙΣΙΟΛΟΓΟΣ
  • ΓΕΩΡΓΙΑ ΔΡΙΜΟΥΡΑ ΔΕΡΜΑΤΟΛΟΓΟΣ ΑΦΡΟΔΙΣΙΟΛΟΓΟΣ
  • ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΑΡΝΑΟΥΤΟΓΛΟΥ ΔΕΡΜΑΤΟΛΟΓΟΣ ΑΦΡΟΔΙΣΙΟΛΟΓΟΣ
Εκτύπωση Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο

foodflu.jpg

Αν και οι γιατροί θεωρούν ότι δεν υπάρχει κάτι που αποδεδειγμένα να προλαμβάνει το κοινό κρυολόγημα, οι διαιτολόγοι επισημαίνουν πως συγκεκριμένες τροφές μπορούν να μας βοηθήσουν να αποφύγουμε ή -τουλάχιστον- να ελαχιστοποιήσουμε τις πιθανότητες εμφάνισης ενός κρυολογήματος.


Τουλάχιστον πέντε μερίδες φρούτων και λαχανικών πλούσιων σε βιταμίνες C και Ε και β-καροτένιο, και το περισσότερο σκόρδο στα πιάτα σας, μπορούν να περιορίσουν, σύμφωνα με τους διατροφολόγους, την πιθανότητά να προσβληθείτε από τις ιώσεις και να γλιτώσετε την ταλαιπωρία που τις συνοδεύει.
Τα εσπεριδοειδή, η φράουλα, το ροδάκινο, το ακτινίδιο, το λάχανο, η ντομάτα, η πιπεριά, ο μαιντανός, το κουνουπίδι και το μπρόκολο αποτελούν πλούσιες πηγές βιταμίνης C, που εδώ και πολλά χρόνια έχει συνδεθεί με την προστασία από τα κρυολογήματα. H βιταμίνη C συντελεί στην αυξημένη παραγωγή λευκοκυττάρων, αντισωμάτων και επαρκών επιπέδων ιντερφερόνων, που έχουν βασικό ρόλο στην παρεμπόδιση πολλαπλασιασμού των ιών. Επιπλέον, το β-καροτένιο που βρίσκεται σε φρούτα και λαχανικά με βαθύ κίτρινο ή πορτοκαλί χρώμα (βερίκοκο, πεπόνι, ντομάτα, καρότα), αλλά και λαχανικά με βαθύ πράσινο χρώμα όπως σπανάκι, μαρούλι, μπρόκολο και διάφορα χόρτα, συντελεί στην ενδυνάμωση του ανοσοποιητικού συστήματος, μέσω της αύξησης της δραστικότητας των προστατευτικών NΚ κυττάρων του οργανισμού.
Σημαντικό θρεπτικό συστατικό για την αντιμετώπιση του κρυολογήματος είναι και ο ψευδάργυρος, καθώς βοηθάει στην ενίσχυση της παραγωγής των Τ-λεμφοκυττάρων. Καλές πηγές ψευδαργύρου αποτελούν το κρέας, τα οστρακοειδή, τα σύκα, τα μανιτάρια, τα μη αποφλοιωμένα δημητριακά και οι ξηροί καρποί. Πέρα των προαναφερθέντων θρεπτικών συστατικών, ωστόσο, με την προστασία από τα κρυολογήματα έχουν συνδέσει το όνομά τους συγκεκριμένες τροφές, αλλά και τα προβιοτικά (ζωντανά στελέχη βακτηρίων που προστίθενται στα τρόφιμα): Το σκόρδο, λόγω της αλλισίνης που περιέχει, διαθέτει έντονη αντιμικροβιακή δράση, και διεγείρει την παραγωγή λευκοκυττάρων. Προστατευτικά στο κρυολόγημα μπορεί να δράσει και το πλούσιο σε φλαβονοειδή χαμομήλι. Όσο για τα προβιοτικά, έχει βρεθεί ότι αδρανοποιούν παθογόνους οργανισμούς και διεγείρουν την παραγωγή ιντερφερόνης και ιντερλευκίνης που προάγουν το ανοσοποιητικό σύστημα.
Εκτός από όλα τα παραπάνω «καταναλώστε» ωστόσο, για την αποφυγή του κρυολογήματος υπάρχει και ένα «αποφύγετε», κι αυτό αφορά στο αλκοόλ, που αποδυναμώνει το ανοσοποιητικό σύστημα και μειώνει την απορρόφηση σημαντικών θρεπτικών στοιχείων για τον οργανισμό.

Κοινοποιήστε το άρθρο

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

Χρήσιμα Links


Προσθήκη νέου σχολίου


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση