Διατροφή

1a

Αναζήτηση Ιατρών

Διακοπές και υγεία. Παροχές υγείας σε όλη την Ελλάδα

Εκτύπωση Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο

oi-idanikes-trofes-kai-rofimata-gia-na-katapolemisete-to-kryologima.jpg

Δεν υπάρχει τίποτα ωραίο στο να κρυώνουμε, να έχουμε συνάχι, πυρετό κι όλα τα συνεφή (πέρα από το ότι μπορεί να εξασφαλίσουμε μερικές μέρες αναρρωτικής άδειας και να απολαύσουμε τη ζεστασιά του σπιτιού μας). 

Γι΄ αυτό, όσο πιο γρήγορα καταπολεμούμε αυτό το κρυολόγημα, τόσο το καλύτερο. Για να το πετύχουμε αυτό όμως, πρέπει για κάποιες μέρες να καταναλώνουμε συγκεκριμένες τροφές και να ντυνόμαστε καλά. 

Ποιες είναι αυτές οι τροφές και αυτά τα ροφήματα; Ας τα δούμε. 

1) Κοτόσουπα 

Κάτι ήξεραν οι γιαγιάδες που μας τάιζαν σούπες όταν ήμασταν μικρά και αρρωσταίναμε. Το ζεστό υγρό της σούπας επιταχύνει την κίνηση της βλέννας στη μύτη με αποτέλεσμα την πιο γρήγορη αποφόρτιση του συναχιού. Το αλάτι βοηθά στην αποφυγή της αφυδάτωσης (ειδικά σε περιπτώσεις που έχετε και διάρροια) ενώ το κοτόπουλο παρέχει τις απαραίτητες πρωτεΐνες για την αποκατάσταση και ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος, το οποίο στην παρούσα φάση χρειάζεται επιπλέον υποστήριξη. 

2) Ελαφριές πρωτεΐνες

Όπως είπαμε και πιο πάνω, η πρωτεΐνη στην περίπτωση του κρυολογήματος βοηθά. Προτιμήστε ελαφριές και εύπεπτες εκδοχές της όπως αυγά (όχι τηγανητά), στήθος κοτόπουλου, μανιτάρια (μπορείτε εύκολα να τα συμπεριλάβετε σε σούπα) και αποφύγετε άλλες όπως οι μπριζόλες. 

3) Χυμοί φρούτων και smoothies 

Τι πιο λογικό από το να παίρνουμε βιταμίνες όταν έχουμε κρυολόγημα; Και πού θα τις βρούμε τόσες πολλές και στην φρέσκια εκδοχή τους αν όχι σε φρεσκοστημένους χυμούς και smoothies; Κάντε όποιο συνδυασμό προτιμάτε σε φρούτα, αλλά να έχετε σε καθέναν από αυτούς πορτοκάλι, μήλο ή/και μούρα. Έτσι θα εξασφαλίσετε το μάξιμουμ των βιταμινών, των αντιοξειδωτικών και των μεταλλικών στοιχείων που χρειάζεστε. 

*Να θυμάστε ότι ναι, το νερό είναι σημαντικό όταν είστε κρυωμένοι (όπως και κάθε μέρα) γιατί σας κρατά ενυδατωμένους όμως δεν είναι αρκετό από μόνο του γιατί όταν ιδρώνετε (στην περίπτωση που έχετε και πυρετό) χάνετε και ηλεκτρολύτες, που τους αναπληρώνετε με τους χυμούς φρούτων. 

4) Τσάι χωρίς καφεΐνη

Το ζεστό τσάι βοηθά την αποφόρτιση του συναχιού με τον ίδιο τρόπο που το κάνει και η κοτόσουπα. Αν προτιμήσετε, δε, και συγκεκριμένα είδη τσαγιού όπως το πράσινο, θα λάβετε και τα αντιοξειδωτικά που έχετε ανάγκη. Καλό θα είναι να το πιείτε χωρίς καφεΐνη, για να μη σας δυσκολέψει περισσότερο τον ύπνο, που έτσι κι αλλιώς σε περίπτωση κρυολογήματος είναι δύσκολος. 

*Υπάρχουν έρευνες που έχουν αποδείξει ότι όσοι πίνουν για χρόνια τσάι έχουν λιγότερες πιθανότητες να εμφανίσουν μακροπρόθεσμα γνωστικές ασθένειες όπως η άνοια, συγκεκριμένους τύπους καρκίνου και καρδιακές παθήσεις. 

5) Γλυκοπατάτες 

Βραστές ή ψητές, οι γλυκοπατάτες είναι πλούσιες σε Β καροτίνη, την οποία ο οργανισμός μετατρέπει σε βιταμίνη Α μετά την κατανάλωση, η οποία με τη σειρά της είναι ένα απαραίτητο και σημαντικό συστατικό για ένα δυνατό ανοσοποιητικό σύστημα.

Πηγή: huffingtonpost.gr

Κοινοποιήστε το άρθρο

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

Χρήσιμα Links


Προσθήκη νέου σχολίου


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση